5 tipů, jak pleti ulevit od stresu

Nacházíme se ve velmi úzkostlivé době. Starosti a stres se neprojevují jen na naší náladě, ale na celkovém zdraví – pleť není výjimkou. Pojďme se podívat, jak můžete své pleti ulevit od následků stresu.

Jaký má stres dopad na pleť?

Stres může podpořit zánětlivé procesy v pokožce. Podle toho, s čím se běžně potýkáte nejvíce, můžete vidět zvýšenou tvorbu akné, silnější ekzémy, nebo zvýšenou citlivost. Ovlivněna je také pleťová bariéra, proto se mohou objevit suché fleky a šupinky.

Podobně jako si nervózní člověk okusuje nehty, můžete si během návalu úzkosti škrábat pokožku. Ačkoliv jste běžně opatrní na své ekzémy či akné, ve stresující situaci možná ani nevíte, že to děláte. Proto zde také existuje riziko fyzického podráždění. Stejně tak můžete zaznamenat napětí v obličeji – dlouhodobé mračení, zaťatá čelist apod. 

TIP #1 Čištění spojené s masáží

Na uvolnění napětí v obličeji není nic lepšího než masáž. Nemusíte ani dělat nic extra, stačí masáž provádět během čištění obličeje. Pro relaxaci jemně následujte kontury tváře směrem od středu ven. Pokud vás trápí zaťatá čelist, zaměřte se na oblast přímo pod ušima. Ukazováčkem a prostředníčkem mněte kůži krouživými pohyby, ale příliš netlačte. Při tom otevírejte pomalu ústa a dotýkejte se špičkou jazyka předních zubů - tak protáhnete všechny napjaté svaly.

TIP #2 Vrstvení hydratačního tonika

Způsobuje vám stres dehydratovanou pleť, ale zároveň je přecitlivělá? Místo několika různých druhů kosmetiky můžete dostat maximum pouze z jednoho produktu. Stačí vám hydratační tonikum. Po umytí zkrátka aplikujte několik vrstev tonika, většinou se doporučují 3 až 7 vrstev. Pleť se úžasně vyplní, aniž by byla třeba zdlouhavá rutina, a dehydrataci bude konec. Citlivá pokožka si tak navíc odpočine od rozmanitých produktů, když vše obstará jen jeden.

TIP #3 Zjednodušená rutina

V návaznosti na předchozí krok se ve stresovém období hodí rutina zjednodušit na úplný základ, který vám dodá vše potřebné, ale netrvá příliš dlouho. Není vždy jednoduché sbírat poslední zbytky síly večer a aplikovat spoustu kosmetiky - přitom pleť následky stresu tolik strádá. Pokud jsou vaším problémem nové pupínky nebo červené fleky, omezte se na čištění, večerní krém a vhodný lokální spot krém. Koncentrované krémy a gely pomůžou akutně zahojit pokožku, aniž by vás jejich používání stálo příliš energie.

TIP #4 Pleťová maska a váleček

Pokud naopak relaxujete tím, že děláte pro pleť něco extra, pak se vám hodí tento tip. Naneste plátýnkovou pleťovou masku jako obvykle a připravte si pleťový váleček, ať už extra chladivý nebo klasický jade roller. Před aplikací masky můžete dát váleček do lednice. Pak rolujte přes masku od středu obličeje směrem ven jako při masáži. Pokud budete váleček směřovat k uším, můžete provádět lymfatickou masáž a zmírnit otok obličeje.

TIP #5 Kyselina salicylová

Jestli jste si doteď nepořídili kyselinu salicylovou v 2% koncentraci, pak si můžete stresové období navíc zpříjemnit nakupováním. Kromě toho, že kyselina salicylová (tzv. BHA kyselina) působí proti tvorbě nového akné, má vynikající protizánětlivé účinky. Tyto účinky zaznamenáte i v poměrně nízkých koncentracích a vyšším pH, než je typické pro chemický peeling s BHA kyselinou. Protože stres zánětlivost zvyšuje, pravidelným používáním kyseliny salicylové můžete předejít řadě nepříjemností.

Zdroj úvodní fotky: StyleNanda

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení